27.3.2015

Maaliskuisina öinä.



Maaliskuussa ovat ne viimeiset pimeimmät hetket. Olen katsellut revontulia tuuletusparvekkeelta (oikeassa reunassa on sen oven reuna). Olen kävellyt halki kaupungin tähtiä katsomaan. 

Viime yönä kärsin tukkoisesta nenästä ja valvoin asioista stressaten. Lopulta tulin siihen tulokseen, että minun on opittava sanomaan ei. Vaikka se tärkeiden asioiden äärellä välillä tuntuukin pahalta.  Ihailen ihmisiä, jotka saavat paljon aikaan ja pystyvät keskittymään lukuisiin asioihin samanaikaisesti. Minä en kuulu heihin. Liiat ärsykkeet eivät sovi minulle. Kun on innostunut liian monesta, hukkaa itsensä usein tunneliin, jossa viuhtoo menemään pystymättä keskittyä mihinkään. Kunnes tulee vaikkapa flunssa, joka kaataa hetkeksi sohvalle.

Perustin tämän blogin silloin joskus opetellakseni pysähtymään hetkissä. Tässä minulla on yhä opeteltavaa. Löytää ne tärkeät hetket.

Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua!

6 kommenttia :

  1. Revontulien ihastelu on kyllä hyvä esimerkki siitä, että on hyvä pysähtyä hetkessä ja keskittyä siihen yhteen ihanaan juttuun. Meillä nähtiin vain hituset noista ihanista revontulista, mutta silti niiden etsiminen oli jännittävä retki lasten kanssa!
    Tsemppiä siihen pysähtymiseen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

      Poista
  2. Pysähtyminen on vaikeaa..ei uskois. Metsässä se onnistuu minulta. Ei olen oppinut sanomaan kun olen huomannut että vähempikin riittää minun elämääni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Metsässä on helppo pysähtyä. Ja veden äärellä. No, luonnonrauhassa ylipäätään. Minullekin riittää näemmä vähempi elämääni. Ehkäpä sen ymmärtäminen on vaikeampaa, kuin ei-sanan oppiminen.

      Poista
  3. Minä missasin ne revontulet, mutta sitä nyt on myöhäistä harmitella. Onneksi olen joskus sentään nähnyt revontulia.
    Hetket, niihin minäkin pyrin aina pysähtymään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä niitä uusia revontulia vielä tulee ja onneksi maailma on muitakin hetkiä täynnä :)

      Poista