31.12.2014

Vuoden 2014 kuukaudet kuvina //joulu.


Joulukuu on ollut vaihtelevien säiden kuukausi.

Joululoman kynnyksellä huomasin loman todella tulevan tarpeeseen. Muka liian kiireisenä olen unohtanut pitää itsestäni huolta. Olen unohtanut elää hetkissä. Olen kait asettanut itselleni liian kovia tavoitteita, mikä on aiheuttanut stressiä. Ja ilman stressiä olisin varmasti saanut enemmän aikaiseksi. Onnekseni olen saanut syventyä väikkäriini koko vuoden apurahan ansiosta. Tulevaisuudesta en tiedä. Tutkimus odottaa loppuunsaattamista, mutta rahoituksesta ei ole tietoa. Uusi vuosi alkaakin apurahoja tai töitä etsien. Ehkä uusi vuosi voi olla askel kohti jotain uutta. Näin ainakin yritän vakuutella itselleni. Joka tapauksessa lopulta minun on päätettävä, mitä tulevaisuudessa tekisin.

Vuoden vaihtuessa otan tavoitteekseni aloittaa uudelleen terveellisemmän elämän. On pakko alkaa liikkumaan ja syömään terveellisemmin. Mikähän siinä on, että jossain kohtaa unohtaa valita paremmin.  Liikkumattomuudesta ja raittiin ilman puutteesta selkäni meinaa sanoa poks, päänsäryt iskevät ja mieli mustenee. Yritän löytää itseni, tasapainon ja muistaa pysähtyä hetkissä.

Kiitos tästä vuodesta. Se on ollut täynnä hyviä hetkiä. Se on ollut täynnä tunteita.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti