15.4.2014

Omanapaista.


Sain taannoin Tessalta Vehkosuolta haasteen.  Haasteen tarkoituksena on löytää uusia blogeja ja auttaa huomaamaan heitä, joilla on alle 200 lukijaa.

1. Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään
2. Pitää vastata haastajan 11 kysymykseen
3. Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille.
4. Sitten tulee valita 11 bloggaajaa, joilla on alle 200 lukijaa. (Itse otin kriteeriksi, että blogissa näkyvien seuraajien määrä on alle 200. En laskenut facebook yms. seuraajia mukaan)
5. Sinun tulee kertoa kenet olet haastanut.

No paljastellaan nyt sitten taas. Mitähän olen jo aiemmi kertonut itsestäni, no ei kai sen väliä. Kyllästyneet voivat skipata.

11 asiaa minusta
Ensimmäinen kesätyöpaikkani oli rautakaupassa.
- Olen ollut pieniä pätkiä ruokakaupassa hyllyttäjänä ja kassatätinä.
- Lapsena minusta piti tulla museonjohtaja, historioitsija tai joku Indiana Jonesin tapainen.
- Nyt olen kulttuuriperinnön tutkimuksen jatko-opiskelija.
- Asuin lapsuuteni Ulvilassa.
- Olen 162cm pitkä. Tai 162,5 cm
- Olen kova näkemään unia.
- Muistan monesti uniani "sanatarkasti".
- Olen värjännyt hiukseni viimeksi vuonna 2007.
- Eilen epäilin nähneeni hiuksissani harmaata.
- Olen hajamielinen.

Minä ja kuopus esikoisen kuvaamana.

Vastaukseni Tessan kysymyksiin:


1. Elääkö Elvis?
Näin elvismäisen miehen ajavan Porissa autolla. En tiedä oliko se Elvis.

2. Kuka saa mennä jonon ohi?
Suuremmasta hädästä kärsivä.

3. Sananlasku, johon luotan kuin kallioon.
Tää on vähän ruma, mutta "Ilta rusko, aamu paska." Näin tapasi mummoni sanoa. Monesti on pitänyt paikkansa. Siis säätiloissa.

4. Pohjoinen, itä, etelä vai länsi ja miksi?
Länsi. Kyllä tämä Suomen rannikko on mun juttu.

5. Mitä maksaa haukikilo?
Paljon jos sen saamiseen ostaa veneen.

6. Jos hissi jumittuisi, kenen kanssa olisit mieluiten siellä.
Mieheni.

7. Ihan ensimmäisiksi mieleen tuleva biisi?
Jos sul lysti on.

8. Yksi kirja mukaan palavasta talosta, mikä?
Väitöskirjani tekele eli ottaisin tietokoneeni.

9. Pitääkö tiskiveden olla huuhteluvettä lämpimämpää vai päinvastoin?
Tiskiveden pitää olla kuumaa. Huuhteluvesi voi olla sellaista kun sattuu olemaan.

10. Suosikkikirosana?
Sanon aivan liian usein paska. *nolo*

11. Mikä on kuolleen miehen kytkin?
No se on sellainen kytkin joka laukeaa kun aktiivinen ote irtoaa. Siis esim. kylmänsodan aikana suurvaltojen johtajilla on sanottu olevan tällainen atomipommeissaan. Niin ja sellainen on esim. sauvasekoittimessa.

Heitän pallon teille. (Niin viime vuonna toukokuussa oli jo shortsikelit)
Heitän kysymykseni seuraaville blogeille (osalla varmasti on yli 200 seuraaja jos kaikki seurantakeinot lasketaan, mutta otin kriteeriksi "Jäsenten" määrän) :

1. Minä, mä, mää, mie vai jotakin muuta?
2. Syreeni vai sireeni?
3. Vasta vai vihta?
4. Kertoisitko vitsin?
5. Mikä oli ensimmäinen elokuvateatterissa näkemäsi elokuva?
6. Mikä on lempi kukkasi?
7. Entä suosikki puusi?
8. Mistä aloitat sanomalehden lukemisen? 
9. Mikä oli lapsuutesi toiveammatti?
10. Maa, vesi vai ilma?
11. Paras tapasi?



8 kommenttia :

  1. Kivaa, kiitti!

    Mun mummo tapasi sanomaan "aamurusko päivän pasko" :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olehyvä! Sanonnoissa on paljon alueellisia eroja.

      Poista
  2. Hei kiitti haasteesta :) Leppoisaa pääsiäistä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä :) Kiitos, leppoisaa pääsiäistä!

      Poista
  3. Kiitos vaan. Vehkosuolta sain itse tuon haasteen. Taidan jättää nyt väliin. Mukava olis silti lukea vastauksiasi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voihan mun kanssani. Olisin toki voinut katsoa minne Vehkosuon haasteet lähtivät.

      Poista