11.2.2014

Entinen kiinanruusu.




Olen aina pitänyt kiinanruusuista (oletan kuvassa sellaisen olevan). Minulla oli kiinanruusun alku, joka viihtyi erään asunnon ikkunalla kukkien reippaasti. Vanhan kameran kätköistä löysin kuvia tästä ihanuudesta. Kaunotar otti nokkiinsa muutossa, mutta jaksoi vielä hieman minua ilahduttaa parin vuoden ajan. Seuraavasta muutosta ja nykyisestä kodistani kasvi otti nokkiinsa ja päätti muuttua mullaksi. 

En tiedä mikä tässä asunnossa on. Olen onnistunut tappamaan kaikki kasvit. Tai no, tulilatvat täällä viihtyvät.


9 kommenttia :

  1. Kiinanruusu on kaunis, mutta aika kranttu, ei kuulemma tykkää edes huoneessa paikanvaihdosta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, olen kuullut kiinanruusu olevan kranttu. Silti tiedän muutamia, jotka ovat saaneet kiinanruusunsa kukoistamaan vuosikausia. Mutta minä kait muutin liian taajaan, hän olisi halunnu pysyä siellä missä aloitti kukoistuksensa.

      Poista
  2. Heips. Tarraanpa minäkin tähän postaukseen puutarhurina :) Osa viherkasveista kärsii kuivasta sisäilmasta tai suuttuu juurikin paikanvaihdoksista. Tuntuu, että täällä vanhassa puutalossa kasvit viihtyvät paremmin. Minulla on pitkään mukana matkustanut kiinanruusu (vaaleanpunainen) ja sitä pitää kastella todella paljon ja leikata keväisin. Se tarvitsee myös rutkasti valoa kukkiakseen. Toisinaan talvella siihen tulee ötököitä ja joudun torjumaan niitä. Mutta kaunis kasvi se on, palkitsee loistokkaalla kukinnalla, mutta kukat kestävät vain vähän aikaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkeistä. Luulen, että minulla syynä tosiaan oli liian taajat paikanvaihdokset. Kyllä minä vielä joskus kiinanruusun saan kukoistamaan kunhan saan sille soveliaan ikkunapaikan joskus, olen päättänyt :)

      Poista
  3. Ulkomaanmatkoilla olen kiinanruusuja kovasti ihaillut,mutta en ole vielä uskaltautunut itselleni sellaista hommaamaan. Hmm...pitäisiköhän kokeilla onnistuisinko sellaisen kanssa....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen Katja aivan varma, että onnistuisit sinä sen kanssa! Jopa minulla se kuitenkin pysyi hengissä kolmisen vuotta :)

      Poista
  4. Hei!

    Olipas kiva, kun kävit kylässä ja vielä jätit viestin:) Näin löysin minäkin tänne:))
    Minullakin on muisto yhdestä Kiinanruususta. Sain sen äidiltäni, joka oli sitä hyvin hellinyt ja kasvi oli siis jo vanha. Meille, kun se muutti, niin ei kauan kestänyt:( Mutta hieno se Kiinanruusu on!:)

    Iloa viikkoosi!:) Ja poikkeillaan;)

    VastaaPoista
  5. Jotain outoa täs bloggerissa, toivottavasti edellinen viesti tuli perille:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuli perille ensimmäinenkin viesti :) Kiva, että tuli vierailulle tänne :) Kiitos, Iloa sinunkin viikkoosi!

      Poista